3B Modelleme Nedir?



Bilgisayar tasarım dünyasında 3D modelleme, üç boyuta sahip görünen grafikler ve görüntüler geliştirme sürecidir. Süreç karmaşıktır, ancak genellikle üç boyutlu bir nesneyi temsil eden bir geniş çerçeve modelinin oluşturulması amacı ile, çizgiler ve eğri yüzeyler gibi çeşitli geometrik verilerle bir dizi noktanın birleştirilmesini içerir. Oyunculuk,kredi notu düşüklere kredi veren bankalar
hareketli resimler ve diğer eğlence girişimlerinde popüler, tıp ve mühendislik alanında da uygulamaları var. Çoğu durumda hem özel yazılımlar hem de en azından bazı bilgisayar kodlama bilgisi gerektirir. Tasarımcılar genellikle dört ana modelleme yönteminden birini kullanırlar: poligonal , ilkel , düzgün olmayan rasyonel B-spline veya spline ve yamalar. Bir yöntemin bir diğerine göre seçilmesi, genellikle yazılım amaçlarının yanı sıra, son hedefler konusudur.
Eğlence uygulamaları
Video oyun endüstrisi birçok kişi tarafından en yaygın olarak tanınan bir şey olsa da, dijital 3B modelleme için çok sayıda uygulama var . Tasarımcılar oyun konsollarında ve çevrimiçi olarak görünen gerçekçi karakter modelleri oluşturmak için çeşitli üç boyutlu modelleme yöntemlerini kullanırlar. Son ürün, canlı veya cansız olabilir,kredi notuna bakmadan kredi veren bankalar
ancak tipik olarak yaşam tarzı görünümü ve görünen derinliği ile karakterize edilir - endüstri standardı olarak kullanılan tek boyutlu grafiklerden ve karikatür benzeri animasyonlardan çok uzak.
Bir dizi hareketli resim ve film de 3D görüntülemeden yararlanır . Bu, bilgisayar tarafından tamamen üretilen özelliklerde belki de en açık halidir, ancak teknoloji aynı zamanda canlı aksiyon filminde de uygulamalara sahiptir. Aslında inceleyen kredi notu düşüklere kredi veren bankalarçoğu zaman onlar çünkü üç boyutlu filmlerin bu tür genellikle, ancak özel ekranlar veya görüntüleme lensleri gerektirir filme bir boyutta, demek ki - Normal olarak. Bilgisayar programcıları daha sonra filmi en sonunda izlediklerinde daha geniş ve daha gerçekçi bir his yaratabilen üç boyuta çevirir.
Endüstride
Tasarımcılar, genellikle insan vücudunun ayrıntılı modellerini oluşturmak için tıp alanında bu tür modellemeleri kullanırlar. Bu, birçok teşhis taramasının önemli bir parçası olabilir ve çoğu durumda, tıp uzmanları, vücutta neler olup bittiğini dışardan büyük bir hassasiyetle görebildiğinden, keşif amaçlı cerrahi gibi şeyleri önleyebilir veya en azından geciktirebilir . Bu kategorideki programlar aynı zamanda gebe kadınların fetüs izleme ve ultrason taramalarında da yaygın olarak kullanılmaktadır .
Mühendislik topluluğu ayrıca , yeni cihazların, araçların ve yapıların üç boyutlu modellerini oluşturmak için 3D bilgisayar destekli tasarım ( CAD ) programlarını da kullanır ; Mimari tasarımdan kentsel boru hattı dinamiğine kadar her şey, 3 boyutlu yapılanma ile hayata daha fazla veya daha az getirilebilir. Bu sadece tasarımcılar ve planlamacıların projeler için bir fikir edinmelerine yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda problemleri ve sorunları ortaya çıkmadan önce teşhis etmenin iyi bir yolu olabilir.
İlkel Modelleme
Tasarımcıların seçebileceği tipik olarak dört modelleme yöntemi vardır. İlk ve en temel, “ilkel” modelleme yöntemi olarak bilinir. Bu, 3D nesneleri modellemenin en basit yoludur ve silindirler, koniler, küpler ve küreler gibi geometrik temellerin kullanımını içerir. Buradaki formlar, matematiksel olarak tanımlanmış ve hassas olma eğilimindedir, bu da çoğu durumda, göreceli yeni başlayanlar için bile çalışmayı kolaylaştırır. İlkel modelleme esas olarak teknik uygulamaların 3D modellerini geliştirmede kullanılır.
Poligon Modelleme
Biraz daha gelişmiş bir yaklaşım, “çokgen” yöntemi olarak bilinenlerden faydalanır. Poligon modelleme, çizgi bölümlerini 3B boşluğun içindeki noktalardan birleştirmeyi içerir. Uzayda bu noktalar da köşe olarak bilinir . Poligon modelleri çok esnektir ve çok hızlı bir şekilde bilgisayar tarafından oluşturulabilir. Ancak, biri, belirli uygulamalarda kullanışlılığını sınırlayan çokgen 3B modelleme tekniği kullanılarak tam kavisli bir yüzey oluşturamaz.
NURBS Modelleme
NURBS yöntemi olarak da bilinen muntazam olmayan rasyonel B-spline modellemesi, geliştiricilerin gerçekten kavisli pürüzsüz yüzeyler oluşturmaları için en iyi yollardan biridir. Çok sayıda çokgen kullanarak sadece kavisli yüzeylere yaklaşabilen çokgen modelleme tekniklerinden farklı olarak, NURBs modellemesi aslında alanı “büker”. Bu modelleme tarzı, çoğu platformda yaygın olarak kullanılmaktadır.
Spline ve Yamalar Modelleme
Daha gelişmiş bir NURBS modelleme formu “spline ve yamalar” yöntemidir. Bu tür program, geliştiricilerin görünür yüzeyi tanımlamak ve yansıtmak için kavisli çizgiler kullanmasına izin verir. Bu kategoride komutlar oluşturmak ve yürütmek genellikle daha fazla zaman alır, ancak sonuçlar en canlı ve hayat benzeri bir şey olma eğilimindedir.
yazılım gereksinimleri
3D modelleme, genellikle bu amaç için açıkça tasarlanmış yazılım programları ile en kolay şekilde yapılır. Maya® ve 3DS Max® iki örnektir; orada çok var. Çoğu üç boyutlu yazılım paketi oldukça pahalı olsa da , ücretsiz olarak kullanılabilen bir dizi açık kaynak programı da vardır. Özellikleri ne olursa olsun, çoğu poligonal ve NURBS modelleme yöntemlerini takip eder. Bazıları, modelleme işlemini kolaylaştırmak için tipik olarak bir parçacık sistemi kullanan yağmur, bulutlar ve üfleme kumları gibi karmaşık materyaller oluşturma özelliklerine de sahiptir. 3Dmodelleyicilerin sıklıkla kullandıkları POV-Ray gibi bazı sahne tanımlama dilleri de vardır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Harici bir ağ bağdaştırıcısı

CPU zamanı nedir?

Amerika Birleşik Devletleri'nde Kaç Posta Kodu var?