3B Modelleme Nedir?
Bilgisayar tasarım dünyasında 3D modelleme, üç boyuta sahip
görünen grafikler ve görüntüler geliştirme sürecidir. Süreç karmaşıktır, ancak
genellikle üç boyutlu bir nesneyi temsil eden bir geniş çerçeve modelinin
oluşturulması amacı ile, çizgiler ve eğri yüzeyler gibi çeşitli geometrik
verilerle bir dizi noktanın birleştirilmesini içerir. Oyunculuk,kredi notu düşüklere kredi veren bankalar
hareketli resimler ve diğer eğlence girişimlerinde popüler,
tıp ve mühendislik alanında da uygulamaları var. Çoğu durumda hem özel
yazılımlar hem de en azından bazı bilgisayar kodlama bilgisi gerektirir.
Tasarımcılar genellikle dört ana modelleme yönteminden birini kullanırlar:
poligonal , ilkel , düzgün olmayan rasyonel B-spline veya spline ve yamalar.
Bir yöntemin bir diğerine göre seçilmesi, genellikle yazılım amaçlarının yanı
sıra, son hedefler konusudur.
Video oyun endüstrisi birçok kişi tarafından en yaygın
olarak tanınan bir şey olsa da, dijital 3B modelleme için çok sayıda uygulama
var . Tasarımcılar oyun konsollarında ve çevrimiçi olarak görünen gerçekçi
karakter modelleri oluşturmak için çeşitli üç boyutlu modelleme yöntemlerini
kullanırlar. Son ürün, canlı veya cansız olabilir,kredi notuna bakmadan kredi veren bankalar
ancak tipik olarak yaşam tarzı görünümü ve görünen derinliği
ile karakterize edilir - endüstri standardı olarak kullanılan tek boyutlu
grafiklerden ve karikatür benzeri animasyonlardan çok uzak.
Bir dizi hareketli resim ve film de 3D görüntülemeden
yararlanır . Bu, bilgisayar tarafından tamamen üretilen özelliklerde belki de
en açık halidir, ancak teknoloji aynı zamanda canlı aksiyon filminde de
uygulamalara sahiptir. Aslında inceleyen kredi notu düşüklere kredi veren
bankalarçoğu zaman onlar çünkü üç boyutlu filmlerin bu tür genellikle, ancak
özel ekranlar veya görüntüleme lensleri gerektirir filme bir boyutta, demek ki
- Normal olarak. Bilgisayar programcıları daha sonra filmi en sonunda
izlediklerinde daha geniş ve daha gerçekçi bir his yaratabilen üç boyuta
çevirir.
Endüstride
Tasarımcılar, genellikle insan vücudunun ayrıntılı
modellerini oluşturmak için tıp alanında bu tür modellemeleri kullanırlar. Bu,
birçok teşhis taramasının önemli bir parçası olabilir ve çoğu durumda, tıp
uzmanları, vücutta neler olup bittiğini dışardan büyük bir hassasiyetle
görebildiğinden, keşif amaçlı cerrahi gibi şeyleri önleyebilir veya en azından
geciktirebilir . Bu kategorideki programlar aynı zamanda gebe kadınların fetüs
izleme ve ultrason taramalarında da yaygın olarak kullanılmaktadır .
Mühendislik topluluğu ayrıca , yeni cihazların, araçların ve
yapıların üç boyutlu modellerini oluşturmak için 3D bilgisayar destekli tasarım
( CAD ) programlarını da kullanır ; Mimari tasarımdan kentsel boru hattı
dinamiğine kadar her şey, 3 boyutlu yapılanma ile hayata daha fazla veya daha
az getirilebilir. Bu sadece tasarımcılar ve planlamacıların projeler için bir
fikir edinmelerine yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda problemleri ve
sorunları ortaya çıkmadan önce teşhis etmenin iyi bir yolu olabilir.
İlkel Modelleme
Tasarımcıların seçebileceği tipik olarak dört modelleme yöntemi
vardır. İlk ve en temel, “ilkel” modelleme yöntemi olarak bilinir. Bu, 3D
nesneleri modellemenin en basit yoludur ve silindirler, koniler, küpler ve
küreler gibi geometrik temellerin kullanımını içerir. Buradaki formlar,
matematiksel olarak tanımlanmış ve hassas olma eğilimindedir, bu da çoğu
durumda, göreceli yeni başlayanlar için bile çalışmayı kolaylaştırır. İlkel
modelleme esas olarak teknik uygulamaların 3D modellerini geliştirmede
kullanılır.
Poligon Modelleme
Biraz daha gelişmiş bir yaklaşım, “çokgen” yöntemi olarak
bilinenlerden faydalanır. Poligon modelleme, çizgi bölümlerini 3B boşluğun
içindeki noktalardan birleştirmeyi içerir. Uzayda bu noktalar da köşe olarak
bilinir . Poligon modelleri çok esnektir ve çok hızlı bir şekilde bilgisayar
tarafından oluşturulabilir. Ancak, biri, belirli uygulamalarda kullanışlılığını
sınırlayan çokgen 3B modelleme tekniği kullanılarak tam kavisli bir yüzey
oluşturamaz.
NURBS Modelleme
NURBS yöntemi olarak da bilinen muntazam olmayan rasyonel
B-spline modellemesi, geliştiricilerin gerçekten kavisli pürüzsüz yüzeyler
oluşturmaları için en iyi yollardan biridir. Çok sayıda çokgen kullanarak
sadece kavisli yüzeylere yaklaşabilen çokgen modelleme tekniklerinden farklı
olarak, NURBs modellemesi aslında alanı “büker”. Bu modelleme tarzı, çoğu
platformda yaygın olarak kullanılmaktadır.
Spline ve Yamalar Modelleme
Daha gelişmiş bir NURBS modelleme formu “spline ve yamalar”
yöntemidir. Bu tür program, geliştiricilerin görünür yüzeyi tanımlamak ve
yansıtmak için kavisli çizgiler kullanmasına izin verir. Bu kategoride komutlar
oluşturmak ve yürütmek genellikle daha fazla zaman alır, ancak sonuçlar en
canlı ve hayat benzeri bir şey olma eğilimindedir.
yazılım gereksinimleri
3D modelleme, genellikle bu amaç için açıkça tasarlanmış
yazılım programları ile en kolay şekilde yapılır. Maya® ve 3DS Max® iki
örnektir; orada çok var. Çoğu üç boyutlu yazılım paketi oldukça pahalı olsa da
, ücretsiz olarak kullanılabilen bir dizi açık kaynak programı da vardır.
Özellikleri ne olursa olsun, çoğu poligonal ve NURBS modelleme yöntemlerini
takip eder. Bazıları, modelleme işlemini kolaylaştırmak için tipik olarak bir
parçacık sistemi kullanan yağmur, bulutlar ve üfleme kumları gibi karmaşık
materyaller oluşturma özelliklerine de sahiptir. 3Dmodelleyicilerin sıklıkla
kullandıkları POV-Ray gibi bazı sahne tanımlama dilleri de vardır.
Yorumlar
Yorum Gönder