OpenGL® Kütüphanelerinin Farklı Türleri Nelerdir?
Bilgisayar sistemlerinde kurulabilen ve kullanılabilecek
birçok Open Graphics Library® (OpenGL®) kütüphanesi vardır ve bunların çoğu
grafik programcılarının özel ihtiyaçlarına hizmet eder. İlk tip, grafik
donanımına erişim sağlamak için yaklaşık 120 komut içeren temel, çekirdek
OpenGL® kitaplıklarını içerir, ancak bu OpenGL® kütüphaneleri, çalışmayı
planladıkları platforma bağlı olarak daha fazla bölünebilir. Çok düşük seviyeli
devlet desteğiyle iş kurmafonksiyonları
gruplandırmada kolaylık ve kod netliği için tek bir üst düzey çağrıya yardımcı
olmak amacıyla, birçoğu OpenGL® programcıları tarafından neredeyse her zaman
kullanılan birçok yardımcı program kütüphanesi oluşturulmuştur. Performansı
artırmak veya donanımın doğal olarak gerçekleştirdiği özel efektleri
desteklemek için belirli grafik donanım üreticileri tarafından geliştirilen
OpenGL® kütüphaneleri vardır.
Çekirdek OpenGL® kütüphaneleri, OpenGL® kullanan grafiklerin
oluşturulması için programların geliştirilmesi ve dağıtımı için gereklidir.
Programların, OpenGL® kütüphanesindeki fonksiyonları çağırmak için ortak bir
soyut programlama arabirimi (API) kullanmasına izin verir, bundan sonra
kütüphane doğrudan donanım sürücüleri ile etkileşime girer . Sürücüler daha
sonra donanıma doğrudan erişir ve ekran hızında bir artışa neden olur. Diğer
tüm OpenGL® kütüphaneleri çekirdek kütüphanelerine dayanmaktadır.
Çekirdek kütüphaneleri tarafından kullanılan komutların
birçoğu oldukça düşük seviyededir, bu nedenle araç takımları olarak da
adlandırılan bir dizi yardımcı kütüphane oluşturulmuştur. Bunlar, temel
komutları OpenGL® kullanmanın tekrarını büyük ölçüde alan daha işlevsel
rutinlere dahil eder. Bir yardımcı kitaplık kullanmanın bir örneği, yalnızca
çekirdek OpenGL® ile birkaç kod satırı alabilen bir daire çizmeyi içerir, ancak
OpenGL® Utility Toolkit (GLUT) gibi bir yardımcı kitaplık içinde bir optimize
edilmiş rutine yoğunlaştırılabilir. Bazen, bazı kütüphaneler aynı adı
paylaşırlar, ancak farklı işletim sistemlerinde veya farklı dil bağlamaları
için kullanılırlar ve farklı işlevler içerebilirler.
Bazı OpenGL® kütüphaneleri aslında donanım üreticileri
tarafından üretilmektedir. Genişletilmiş kütüphaneler OpenGL® uzantıları
mekanizmasına veya doğrudan üreticiler tarafından sağlanan API'lara erişim
sağlayabilir. Bu tür kütüphaneler, dar hedef platformlarından dolayı her zaman
yaygın kullanım görmezler ve çok popüler uzantılar genellikle çekirdek
kütüphanelerine katılırlar.
Ayrıca, çekirdek kütüphaneleri veya herhangi bir devlet desteği hayvancılıkdonanım ile ilişkili olmayan programcılar ve kullanıcılar
tarafından oluşturulan OpenGL® kitaplıkları da vardır. Bu kütüphaneler
genellikle serbest bırakılır, bu nedenle belirli türlerde bilimsel,
matematiksel veya eğlence uygulamaları yaratan diğer programcılar, üzerine
kurulacak bir çerçeveye sahip olmaktan yararlanabilirler. Ayrıca, diğer
kütüphanelere pratik bir şekilde etkileşim ve program mantığı ekleyen
topluluktan türetilmiş kütüphaneler de vardır.
Yorumlar
Yorum Gönder