OpenGL® Kütüphanelerinin Farklı Türleri Nelerdir?



Bilgisayar sistemlerinde kurulabilen ve kullanılabilecek birçok Open Graphics Library® (OpenGL®) kütüphanesi vardır ve bunların çoğu grafik programcılarının özel ihtiyaçlarına hizmet eder. İlk tip, grafik donanımına erişim sağlamak için yaklaşık 120 komut içeren temel, çekirdek OpenGL® kitaplıklarını içerir, ancak bu OpenGL® kütüphaneleri, çalışmayı planladıkları platforma bağlı olarak daha fazla bölünebilir. Çok düşük seviyeli devlet desteğiyle iş kurmafonksiyonları gruplandırmada kolaylık ve kod netliği için tek bir üst düzey çağrıya yardımcı olmak amacıyla, birçoğu OpenGL® programcıları tarafından neredeyse her zaman kullanılan birçok yardımcı program kütüphanesi oluşturulmuştur. Performansı artırmak veya donanımın doğal olarak gerçekleştirdiği özel efektleri desteklemek için belirli grafik donanım üreticileri tarafından geliştirilen OpenGL® kütüphaneleri vardır.
Çekirdek OpenGL® kütüphaneleri, OpenGL® kullanan grafiklerin oluşturulması için programların geliştirilmesi ve dağıtımı için gereklidir. Programların, OpenGL® kütüphanesindeki fonksiyonları çağırmak için ortak bir soyut programlama arabirimi (API) kullanmasına izin verir, bundan sonra kütüphane doğrudan donanım sürücüleri ile etkileşime girer . Sürücüler daha sonra donanıma doğrudan erişir ve ekran hızında bir artışa neden olur. Diğer tüm OpenGL® kütüphaneleri çekirdek kütüphanelerine dayanmaktadır.
Çekirdek kütüphaneleri tarafından kullanılan komutların birçoğu oldukça düşük seviyededir, bu nedenle araç takımları olarak da adlandırılan bir dizi yardımcı kütüphane oluşturulmuştur. Bunlar, temel komutları OpenGL® kullanmanın tekrarını büyük ölçüde alan daha işlevsel rutinlere dahil eder. Bir yardımcı kitaplık kullanmanın bir örneği, yalnızca çekirdek OpenGL® ile birkaç kod satırı alabilen bir daire çizmeyi içerir, ancak OpenGL® Utility Toolkit (GLUT) gibi bir yardımcı kitaplık içinde bir optimize edilmiş rutine yoğunlaştırılabilir. Bazen, bazı kütüphaneler aynı adı paylaşırlar, ancak farklı işletim sistemlerinde veya farklı dil bağlamaları için kullanılırlar ve farklı işlevler içerebilirler.
Bazı OpenGL® kütüphaneleri aslında donanım üreticileri tarafından üretilmektedir. Genişletilmiş kütüphaneler OpenGL® uzantıları mekanizmasına veya doğrudan üreticiler tarafından sağlanan API'lara erişim sağlayabilir. Bu tür kütüphaneler, dar hedef platformlarından dolayı her zaman yaygın kullanım görmezler ve çok popüler uzantılar genellikle çekirdek kütüphanelerine katılırlar.
Ayrıca, çekirdek kütüphaneleri veya herhangi bir devlet desteği hayvancılıkdonanım ile ilişkili olmayan programcılar ve kullanıcılar tarafından oluşturulan OpenGL® kitaplıkları da vardır. Bu kütüphaneler genellikle serbest bırakılır, bu nedenle belirli türlerde bilimsel, matematiksel veya eğlence uygulamaları yaratan diğer programcılar, üzerine kurulacak bir çerçeveye sahip olmaktan yararlanabilirler. Ayrıca, diğer kütüphanelere pratik bir şekilde etkileşim ve program mantığı ekleyen topluluktan türetilmiş kütüphaneler de vardır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Harici bir ağ bağdaştırıcısı

CPU zamanı nedir?

Amerika Birleşik Devletleri'nde Kaç Posta Kodu var?